Allmänna villkor
Här hittar du våra villkor för beställning av reklamgodis och företagsgåvor. Vi vill att du ska känna dig trygg när du handlar hos Goody, och har därför samlat all information om priser, leverans, betalning och reklamation på ett och samma ställe.
Försäljningsvillkor
Sidan administreras och underhålls av Goody Sweden AB, registrerat i Sverige under organisationsnummer 559369-7336 (hädanefter kallat “Goody”). Goodys momsregistreringsnummer är SE559369733601. Huvudkontoret finns
på Gottorpsgatan 51 i Linköping.
Goodys allmänna försäljningsvillkor och prislistor gäller från det datum Goody anger och ersätter tidigare publicerade villkor. Produkterna som presenteras på Goody utgör företagets fasta sortiment. Vid eventuella avvikelser mellan villkor, produktinformation eller priser publicerade på Goody.se och andra källor gäller alltid informationen på hemsidan.
Priser & betalning
Priserna på Goody.se anges i svenska kronor (SEK) exklusive moms. Den senaste prislistan eller ett skriftligt erbjudande från Goody är bindande och bekräftas för varje order genom orderbekräftelsen. Om externa kostnader uppstår innan en order levereras, förbehåller sig Goody rätten att justera priserna därefter. Eventuella tryckfel förbehålls.
Försäljning sker till företag, föreningar och organisationer. Betalning sker via banköverföring eller faktura. Ordinarie
betalningsvillkor är 30 dagar från leverans, om inget annat avtalas skriftligt. Vid sen betalning tillkommer dröjsmålsränta och eventuella avgifter. Goody behåller äganderätten till varorna tills full betalning mottagits, i enlighet
med gällande lagstiftning.
Fraktkostnader
Priserna anges exklusive frakt från Linköping till leveransadressen. Fraktkostnaden beräknas utifrån vikt, storlek och postnummer, och läggs till i fakturan. Alla leveranser skickas med DHL eller PostNord, om inget annat avtalats i förväg, och Goody följer DHL:s och PostNords villkor. Eventuella tilläggskostnader som uppstår på grund av fel eller problem med leveransen faktureras vidare till kunden.
Leverans
Det är vår målsättning att beställningar levereras från oss inom utsatt leveranstid. Direkt efter din beställning kommer en beställningsbekräftelse automatiskt att genereras av webshopen och skickas till dig per e-post för att informera om att ordern är mottagen korrekt. Inom 24 timmar från godkänd order kommer ett formellt ordererkännande att skickas till beställaren per e-post innehållande leveransdatum (då godset levereras från vår fabrik), samt totalpris.
Goody anlitar DHL och i förekommande fall Postnords företagspaket för leverans. Till företag levereras godset direkt till leveransadressen. Godset levereras till dig enligt DHLs turlista, normalt inom 1-3 dagar efter leverans från vår fabrik. DHL gör normalt ett försök att köra ut godset, utkörning sker då mellan 8.00 och 16.00 vardagar. Finns ingen på plats så levereras godset till närmaste DHL terminal för avhämtning. Ny utkörning kan beställas via DHL till en extra kostnad enligt DHLs prislista. Till privatpersoner och föreningar samt om företagets leveransadress är en postbox, har ett boxpostnummer eller inte är bemannat under normal dagarbetstid levereras varan med DHL Parcel till DHLs utlämningsställe. Utkörning ingår ej i denna tjänst och för Parcel kan utkörning ej heller beställas. Mot pristillägg finns möjlighet att beställa till snabbare tillverkning på utsatta produkter. I de flesta fall finns möjlighet att välja till Expressfrakt. Expressfrakt innebär att leverans sker till dig före kl 10.00 första arbetsdagen efter leverans från vår fabrik, i det fall mottagaradressen ligger på en ort som går att nå med expressfrakt.
Vid leveranshinder debiteras 200kr och vid eventuell retur eller byte av adress debiteras ny frakt.
Ångerrätt
Varor som köps hos Goody produceras särskilt efter kundens specifikationer. Köpet är därför bindande och returer accepteras inte. Vi hoppas på förståelse för detta och hjälper gärna till så långt det är möjligt om särskilda situationer skulle uppstå.
Garanti
Goody garanterar att varorna uppfyller svenska myndigheters krav. Förpackningarna levereras enligt avtal och beskrivning. Tryckkvaliteten motsvarar de originalfiler som kunden tillhandahåller, och Goody ansvarar inte för fel i kundens filer eller grafiskt material. Filer under 100 MB arkiveras i minst 12 månader för eventuella återbeställningar. Goody ansvarar inte för kvalitetsförsämring som uppstår efter att varorna lämnat lagret. Kunden ansvarar för att förvara produkterna i rätt klimat och temperatur.
Ansvar & reklamation
Kunden ska kontrollera varorna vid mottagandet. Eventuella fel eller brister bör meddelas omedelbart till Goody, och senast inom 14 dagar efter leverans. Reklamation ska göras skriftligen till hello@goody.se eller till kundens kontaktperson, och Goody ger normalt återkoppling inom 1 arbetsdag om vidare hantering.
Om Goody är ansvarigt för felet kommer det att åtgärdas genom ersättningsleverans, annan lämplig lösning eller hel eller delvis återbetalning av köpesumman. Goodys ansvar är begränsat till vad som anges i dessa villkor, och företaget ansvarar inte för indirekta skador såsom leveransförseningar, förlorad intäkt, driftstopp, informationsförlust eller annan ekonomisk skada.
Transportskador
Kunden ska kontrollera varorna vid mottagandet. Om transportskador upptäcks måste detta registreras omedelbart och meddelas till transportören. Goody ansvarar inte för transportskador, men vi hjälper gärna kunden vid uppföljning om skada uppstår.
Force majeure
Goody ansvarar inte för förseningar eller utebliven leverans som beror på omständigheter utanför vår kontroll, inklusive – men inte begränsat till – naturkatastrofer, strejk, krig, importrestriktioner, pandemi eller förseningar hos producent eller transportör.
Övriga villkor
Om en bekräftad beställning avbeställs före leverans har Goody rätt att debitera kunden för de faktiska kostnader som uppstått. Vi reserverar oss för tryck- och skrivfel i prislistor och kataloger. Goody förbehåller sig rätten att uppdatera eller ändra dessa villkor vid behov. Den uppdaterade versionen kommer alltid att finnas tillgänglig på vår webbplats.
Ta kontakt!
Ert förtroende för Goody betyder mycket för oss, och vi strävar alltid efter att leverera produkter och tjänster av hög kvalitet. Har du frågor om våra villkor, produkter eller din beställning är du alltid välkommen att kontakta oss på 010-268 82 00, hello@goody.se eller via vår chat.